על חשיבותו של ארון תקשורת במקומות גדולים

בניגוד לדירה סטנדרטית או אפילו משרד קטן, בארגונים ומבנים גדולים לא ניתן לפזר את כל ציוד המחשוב והתקשורת באקראי בלי לחשוב קודם כל על שיטת חיווט ואחסון אחידה. במיוחד לאור העובדה שכל נקודת רשת (גם מחשב בודד) זקוק לכבל משלו אשר יחובר באופן פיזי לרשת (תקשורת אלחוטית אומנם אפשרית, אך היא פחות יציבה ובטוחה).

לפיכך, מטרתם העיקרית של ארונות התקשורת הוא לספק מקום אחסון בטוח ומוגן לכל ציוד התקשורת הנמצא במקום מבלי ליצור סבך בלתי נגמר של חוטים ומכשירים שלא ניתן למצוא בהם את הידיים והרגליים. לדוגמה, ציוד תקשורת קווית, מתגים שונים, מכשירים חכמים אחרים המחוברים לרשת (ציוד IP) ועוד. 

יש כאלו הכוללים בקטגוריה של ארונות התקשורת גם את ארונות השרתים שמאחסנים את המידע העובר בתוך הרשת הפנימית של הארגון או משמשים לאירוח של אתרי אינטרנט חיצונים. 

מגמה אחרת שרואים כיום היא איחוד של ציוד התקשורת עם מערכות תשתית נוספות למבנה כגון כיבוי אש, מיזוג ואפילו חשמל הנמצאות זו לצד זו. תשתיות מורחבות אלו ידועות גם כ-"תשתיות אחודות" (UC- Unified Communications).  

ארון תקשורתמדוע להשתמש בארון תקשורת אם כולם בלאו הכי עוברים לענן?!

חשוב להדגיש כי למרות שהיום השוק נמצא במעבר מואץ לענן ואחסון מרוחק, אחסון מקומי עדיין מבטיח את ההתאוששות ובקרת הנזקים המהירים ביותר ובלאו הכי מהווה ערוץ גיבוי נוסף. גישה זו ידועה גם כגישה היברידית או Multi Cloud. לכן, ארון או חדר תקשורת שלא מוכנים למעבר הזה בדרך כלל אינם אקטואליים יותר ועדיף לא להתעסק איתם.

ישנם 4 תקנים שונים לשרידות המערכת, החל מ-Tier 1 ועד ל-Tier 4 (אחסון מתחת לאדמה האמור לשרוד גם מתקפה אטומית…). בחירת ה-Tier הנכון יכולה לסייע בשלב הבא של אפיון ארון התקשורת. לאחר שהארון וכל התשתיות מסביבו מושלמים, כמעט בלתי אפשרי לשדרג ל-Tier  הבא מבלי להשקיע סכומים נכבדים. בלי קשר ל-Tier עצמו, יש כמובן לבטח את המערכת כולה.

אפיון ארון התקשורת

למרות היתרונות הרבים של אחסון ציוד בארונות תקשורת, דווקא העובדה שמדובר במקום בו מאוחסנים פריטים רבים זה לצד זה מובילה לכך שחייבים להתחשב  בדרישות הארגון ומאפייני החלל לפני שמקימים אותו. מרבית הארגונים צריכים לקחת בחשבון תקופה של לפחות 10 שנים קדימה, דבר הדורש לבצע מיפוי מדויק עד לרמה ההנדסית.

למשל:

  • מספר הזנות החשמל בהתאם למספר החיבורים הנדרש
  • החומר האופטימלי ממנו יהיה עשוי הארון (חומרים מסוימים ממסכים קרינה באופן טובה יותר מאחרים ולכן מתאימים לסביבה בה מסתובבים הרבה אנשים)
  • משקל הציוד שעל הארון לאחסן
  • אמצעי ושיטת הקירור בהתאם לטמפרטורות החדר הממוצעת
  • אפשרות להרחבה עתידית של מקום האחסון וניוד הארון על ידי התקנת גלגלים
  • התקנת סנסורים שונים לחיסכון בחשמל ומיזוג (אלו לרוב מהווים את עלויות האנרגיה הכבדות ביותר)

טוב לדעת כי גובה הארון נמדד  גם במידה המסומנת באות U, כאשר כל יחידת U גובהה כ-5 ס"מ. בהתאם לזאת, כל קבוצה של ארונות מאופיינת בטווח U על פי גודלה. למשל, ארונות לחללים גדולים בדרך כלל יהיו בטווח של 40U עד 50U וארונות בגובה של 42U ידועים גם כ"ארונות שלמים" (Full Stack).

מדוע לבחור דווקא ב"בלייכר"?

במהלך השנים עזרנו לארגונים רבים בכל הגדלים לשפר את תשתיות התקשורת שלהם ולהגיע ממצב של בלגן כמעט מוחלט לסדר מופתי. בין היתר עבדנו עם קבוצת קניוני G, נכסי אריאל, עיריית תל אביב, סונול, ב.ס.ר, מיקדן ועוד

כאשר מדובר על ארונות תקשורת, אנו מספקים פתרון ייעוץ וביצוע שלם בסטנדרטים הגבוהים ביותר, החל מהחיווט, דרך בניית מפת הניתוב ועד הנחת הציוד ואמצעי הבקרה בתוך הארון עצמו. לכן, לא משנה מהו נפח הציוד שלכם או לאיזה ארון בדיוק אתם זקוקים, אנחנו הכתובת.

תפריט
לקבלת ייעוץ
close slider

    לייעוץ/הכוונה/הצעת מחיר צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם







    שלחו לנו הודעה ישירות בוואטסאפ
    whatsapp vagas