מהי מרכזייה בענן?

עד לפני זמן לא רב כל כך, עסקים וחברות שנזקקו לשירותי מרכזיית טלפון במשרדים שלהן, נאלצו להשקיע משאבים רבים בהקמה ותחזוקה של מרכזייה פיזית. מרכזיית טלפון נדרשת כדי לתפעל מספר רב של קווים במקביל, וכדי לחבר אותם למערכות שונות. למעשה, ללא מרכזיית טלפון, עסקים רבים היו מוצאים את עצמם מתקשים לנהל כמות גדולה של קווים ושיחות שצריכות להתבצע בו זמנית, בין אם לצורך שירות ותמיכה ללקוחות, מכירות, שיחות עם ספקים או שיחות עבודה שגרתיות אחרות. השימוש במרכזייה מאפשר לרכז את כל צרכי התקשורת של הארגון בצורה נוחה ויעילה, ומדובר בדבר הכרחי ומהותי ביותר כמעט בכל עסק. 

לפני שנדבר על מרכזייה בענן, חשוב להבין מדוע השימוש במרכזייה פיזית צורך משאבים רבים כל כך. ראשית, כל מרכזיית תקשורת זקוקה לשרתים שיפעילו וינהלו אותה. השרתים מצריכים מקום פיזי במשרדים וגם נדרשים להם תחזוקה שוטפת ושירותי תמיכה – על מנת לפתור תקלות שמתעוררות מפעם לפעם. המרכזייה שנמצאת פיזית במשרדים תופסת מקום רב, שנדרש על מנת לאחסן את השרתים, וכל שינוי שנעשה בה מצריך עבודה על השרתים האלה. מרכזיות התקשורת הישנות, שהן כה נדרשות כאמור, צורכות משאבים כספיים לא מבוטלים, ולכן יש להן חיסרון משמעותי אל מול המרכזיות של העידן החדש בעולם התקשורת המשרדית – שימוש במרכזיית ענן.    

מהי מרכזייה בענן?

הפתרון – מרכזייה בענן

מרכזייה בענן, לעומת המרכזייה הפיזית, היא מרכזייה שהשרתים שלה נמצאים על גבי שרתים וירטואליים שניתן להתחבר אליהם באמצעות רשת האינטרנט. מכיוון שקווי התקשורת שלה עוברים דרך האינטרנט, היא נקראת גם מרכזיית IP. המונח IP מתייחס לכך שהתקשורת מתבצעת באינטרנט באופן מוחלט וכולל (Internet Protocol).

הטכנולוגיה שבה נעשה שימוש במרכזיות בענן היא דיגיטלית, ולכן מאפשרת קבלת מגוון שירותים חכמים ומתקדמים הקשורים לתקשורת טלפונית. במרכזיית IP ניתן להוסיף ולהחסיר קווים ומספרים בקלות ובמהירות, ולגם לחבר ביתר קלות את הקווים למערכות ממוחשבות שאיתן עובד הארגון, כמו מערכות CRM (מערכות לניהול לקוחות), למשל. 

היתרונות של מרכזיית IP

למרכזייה בענן יש כמה יתרונות בולטים. ראשית, מכיוון שכל המידע והקווים מאוחסנים ברשת ועוברים באמצעות האינטרנט, אין צורך בשרתים פיזיים שינהלו אותה. לכן, עסקים שמשתמשים במרכזייה בענן אינם נדרשים לאחסן ולתחזק שרתים במשרדים שלהם. כל התקשורת מנוהלת דרך שרתים וירטואליים, שהחיבור אליהם הוא פשוט ביותר ואינו מצריך ציוד יקר ערך ותחזוקה יקרה. כל מה שנדרש הוא חברה חיצונית שתנהל את התקשורת בענן, והניהול של הרשת הוא פשוט וזמין בהרבה. מכיוון שאין צורך באחזקה ותחזוקה של שרתים פיזיים, הדבר חוסך גם מקום רב במשרדים וגם הוצאות נלוות רבות. כך שעבודה עם מרכזייה בענן יכולה לחסוך הרבה מאוד כסף. 

בנוסף לכך, כל מרכזייה בענן כוללת יכולות מתקדמות, שאותן מאפשרת הטכנולוגיה שלהן, כמו חיבור של מספרים ניידים לתוך מערכת התקשורת, כדי שיהיה ניתן לקבל תפוקה מקסימלית מכל עובד ועובד בחברה. ניתן גם לנהל שיחות וועידה מרובות משתתפים בקלות, להקליט כל שיחה שמתנהלת וגם להוציא דו"חות ביצועים על השימוש בקווים השונים. 

האפשרות לחבר את מרכזיית ה-IP למערכות ממוחשבות שונות מהווה יתרון גדול מאוד גם כן. לדוגמה, בעזרת חיבור למרכזייה בענן, ניתן ליצור מערכת שתזהה לקוח שמתקשר למשרד על פי מספר הטלפון שלו, ובאופן אוטומטי ייפתח במחשב כרטיס הלקוח שלו במערכת ה-CRM. כאשר עובדים עם חברת פתרונות תקשורת מתקדמת כמו חברת בלייכר, ניתן לקבל התאמה אישית של המרכזייה בהתאם לצרכים השונים והייחודיים של כל ארגון. זאת כדי לספק פתרון תקשורת טוב יותר, זול יותר וחכם יותר. 

הקמת מרכזייה בענן עם בלייכר פתרונות תקשורת

בלייכר פתרונות תקשורת היא אחת מהחברות המובילות בישראל בתחום זה, ומספקת שירותי מרכזייה בענן לחברות ועסקים גדולים במשק. החברה מתמחה בהתאמה אישית של פתרונות תקשורת לחברות ולגופים שונים, על פי הצרכים שלהם ובהתאם ליכולות של הטכנולוגיה המתקדמת שבה החברה משתמשת. בחברת בלייכר פתרונות תקשורת מחויבים לספק שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תוך מתן יחס אישי ואדיב, ומענה מהיר לפתרון של תקלות שונות, במידה והן קורות. צוות החברה מחויב להעניק לכל לקוח את היחס הטוב ביותר, תוך שמירה על איכות ומקצועיות ללא פשרות. 

 

תפריט
לקבלת ייעוץ
close slider

    לייעוץ/הכוונה/הצעת מחיר צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם







    שלחו לנו הודעה ישירות בוואטסאפ
    whatsapp vagas