"בית חכם" הוא מונח שמקיף כמות גדולה של מוצרים ומאפיינים טכנולוגיים הפועלים בצורה אוטומטית לנוחיות הדיירים. הגדרת מוצרים אלו רחבה למדי וכוללת תחומים מגוונים, החל מאורות הנדלקים באופן אוטומטי עם כניסה לחדר וכלה באבטחת בית מתקדמת. אם בעבר עלות מוצרים כוללת של בית חכם נעה בין עשרות אלפי שקלים למאות אלפי שקלים, היום ניתן לבנות בית חכם בר השגה.בית חכם - כל מה שצריך לדעת

נתחיל מההתחלה: מה זה בית חכם?

בית חכם היא מערכת שמטרתה לבצע אוטומציה של המוצרים הביתיים שאנו משתמשים בהם באופן יומיומי, ומהווה למעשה בקר אחד המאחד בין מספר מערכות חשמליות תוך תכנון הקשרים והתקשורת בניהן. המטרה היא להגביר את הנוחות של הדיירים ולאפשר להם אפשרות שליטה נרחבת יותר על המוצרים הטכנולוגיים בבית. אוטומציות אלו כוללות למשל מזגן שנדלק בשעות מסוימות לפי ההעדפה שלכם במקום שתצטרכו להדליק בעצמכם, או מערכות אבטחה עם מנעול חכם לדלת המשלב טכנולוגיה מתקדמת לפתיחה ונעילה של הדלת ללא שימוש במפתח או בקודן.

סוגי מערכות בית חכם

כאמור, "בית חכם" זוהי הגדרה רחבה מאוד ותחתיה ניתן להכליל מערכות טכנולוגיות מסוגים שונים במגוון רחב למדי.  גם רמת השליטה בבית חכם משתנה ממערכת למערכת: כך למשל מערכת בית חכם יכולה להיות פשוטה יחסית ולשלוט במערכות בסיסיות כגון הדלקת ותריסים חשמליים, בעוד מערכת אחרת תהיה משוכללת יותר ותוכל לשלוט באופן אוטומטי בכל מכשיר חשמלי בבית.

מקובל להבחין בין מערכות בית חכם בין השאר באמצעות סוג התשתית עליה הן פועלות. למשל:

  • תשתית חשמל קווית: מערכת בית חכם השולטת כל תשתית החשמל הקווית באמצעות מתגי חשמל חכמים. מדובר במערכת קלה להתקנה, אך זמן הביצוע תלוי במידה רבה במערכת החשמל.
  • תשתית קווית נפרדת: זוהי המערכת המהירה, הבטוחה והאיכותית ביותר, משום שהיא נבנית באופן נפרד יחד עם הבית.
  • מערכת אלחוטית: מערכת העובדת באמצעות גלי רדיו ו-Wi-Fi. מערכת זו תלויה באיכות השידור והקליטה, מה שעלול לפגוע מפעם לפעם בביצועים אך התקנתה לא מצריכה לחווט את כל המערכת.

איפה מתחילים?

מכיוון שמדובר בתחום רחב מאוד, התקנת בית חכם יכולה להתמקד בתחום ספציפי או בבית כולו. כמו כן ניתן להתחיל בקטן ובאופן להדרגתי להכניס עוד ועוד מוצרים תחת המערכת. המקום הטוב ביותר להתחיל בו הוא במכשירים שאתם משתמשים בהם בעצימות הגבוהה ביותר, ושאוטומציה שלהם תקל לכם על החיים במידה הרבה ביותר. כך למשל תוכלו להכניס את המזגן והדוד תחת המערכת ולקבוע שבכל בוקר, שעה לפני שתתעוררו המזגן יתחיל לפעול ולחמם / לקרר את החדר, הדוד יחמם לכם מים חמים למקלחת וכדומה.

התקנת בית חכם – כמה זה עולה?

כאמור, מדובר במערכת עם יכולות רחבות מאוד שניתן להכניס תחתיה מוצר בודד או קשת מוצרים רחבה ובסופו של דבר בהתאם לכך נקבעת העלות. עם בעבר מחירה של מערכת בית חכם התחיל בעשרות אלפי שקלים, כיום המחירים הרבה יותר ברי השגה. ההמלצה שלנו היא להתחיל עם מוצר אחד בודד, כגון מנעול חכם לדלת או תאורה חכמה ולראות אם זה נוח לכם וכיצד אתם מתרגלים לזה. משם תוכלו להמשיך בקצב שלכם ולפי כמות המשאבים שאתם מעוניינים להשקיע בכך.

תפריט
לקבלת ייעוץ
close slider

    לייעוץ/הכוונה/הצעת מחיר צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם







    שלחו לנו הודעה ישירות בוואטסאפ
    whatsapp vagas