מהי רשת תקשורת?

כיום, רשתות תקשורת הן הבסיס של כלל המערכות בעסק. הן הופכות כל עסק לחכם. הן מאפשרות לתכנן ולבצע פתרונות תקשורת מתקדמות כדי לייעל את העבודה. רשת תקשורת משמשת בעיקר לצורך זרימת מידע שוטף והנגשתו לעובדים בארגון באמצעות הרשאות, לתיעוד שיחות, לקבלת הודעות, הדפסות, שליחת מיילים, פקסים ולצרכי גיבוי נתונים. כל אלו מתפשרים באמצעות רשתות תקשורת המתוכננות מראש לפי הצרכים הייחודיים של העסק.

מה כוללת התקנת רשת תקשורת?

מהי רשת תקשורתתכנון – תהליך שמבוצע על ידי אנשי מקצוע וכולל התאמה של הרשת לצרכים האישיים של העסק. שלב התכנון עונה על מגוון צרכים, לדוגמא: האם לעסק קיימים סניפים? האם יש לו מידע רגיש? אילו קישוריות נדרשות ועוד. שלב התכנון דואג לרכז את המידע על התשתיות הנדרשות בצורה הטובה ביותר וכולל גם שילובי פתרונות לפריסת תשתיות תקשורת נכונה ולא מסורבלת. כדוגמת רשת אלחוטית, רשת סלולארית, רשת מקומית, כבלים סיבים אופטיים ועוד. בין הרכיבים מבוצעת אופטימיזציה כדי למקסם את יעילות הרשת.

רכש- בשלב זה מתוכנן הרכש של רכיבי התקשורת השונים לפי מה שתוכנן, הציוד נקנה מספקים בתחום במסגרת תקציב הארגון שהוקצה לכך.

הקמה- בשלב הזה מגיעים המומחים ומבצעים את התקנה בפועל  לפי התכנית שנקבעה מראש, מביאים את כל הרכיבים הנדרשים, ומשלבים את ציוד הקצה עם הרשת, כדוגמת מחשבים חדרי ישיבות, מדפסות, מערכות צילום, מרכזייה טלפונית, מערכת כיבוי שרפות, אזעקה ועוד. לאחר שמחברים ומגדירים את כל הציוד הנלווה מוודאים שהכל פועל בצורה תקינה.

תחזוקה- בשלב הזה יש לתחזק ולשדרג את המערכות לפי צרכי העסק. עסק חי דורש תמיד שינויים שמייעלים את העבודה שלו, גם מעבר משרדים דורשים שינויים ברשת הקיימת, לרוב אם מבצעים תכנון נכון הוא כולל בחינה של תכניות עסקיות ארוכות טווח. כך, שגם אם יהיו שינויים הם יהיו קלים ולא יקרים.

רשתות תקשורת הפכו לצורך חיוני אך הן חייבות לכלול בתוכן צרכים נוספים:

אבטחת מידע- כל עסק חייב לאבטח את המידע שלו בייחוד עסק שמחזיק מידע רגיש כדוגמת פרטי אשראי של הלקוחות, פרטים רפואיים אישיים. אבטחת המידע בעסק היא חלק בלתי נפרד מרשת תקשורת. תפקידה לגבות את המידע ולאפשר המשכיות עסקית.

אפשרות לעבודה מרחוק- משבר הקורונה שאפיין את שנת 2020, לימד את כולנו לעבוד מרחוק בצורה יעילה, תודות לרשתות תקשורת שאפשרו זאת. ההתייעלות מנעה הפסדים רבים ואפשרה את המשכיות הפעילות העסקית להרבה חברות במשק.

מי צריך רשת תקשורת?

חשוב להדגיש, שגם ארגונים קטנים וגם ארגונים גדולים צריכים רשת תקשורת. כולם צריכים להתייעל. אמנם לא כולם דורשים את אותם רכיבים, אבל הצורך קיים. בין הרכיבים הדרושים להקמת רשת תקשורת יש את הראוטר, ארון תקשורת, סיבים אופטיים, פרוטוקולים, חומת אש, פקטים, כבלי רשת, כרטיסי רשת ועוד. הקמת רשת תקשורת תאפשר לארגון להתייעל בהיבט שיתוף המידע, עובדים יוכלו לגשת למידע שיגרום להם לעבוד בצורה מקצועית ומהירה יותר ומנגד למנהלים יהיה גישה למידע על העובדים. מצב שיאפשר להם לעשות בקרה על העבודה ולייעל אותה. השליטה במידע ניתנת להגדרה לפי הרשאות, כך שחלק מהמידע יהיה נגיש לכולם וחלק רק לעובדים בכירים. הרשתות מאפשרות שיתוף בין מדפסות סורקים ועוד, דבר המאפשר חיסכון במשאבים.

חברה יכולה להקים רשת תקשורת מאפס. התקנה שתכלות את כל השלבים, מהתכנון ועד הבקרה. כאן, ידרש חשמלאי מוסמך שיבצע את ההתקנה של כל השקעים, ארונות התקשורת והציוד התקשורתי. טכנאים במקביל יגדירו את כל הרכיבים וההרשאות. ניתן לחילופין לייעל רשת תקשורת קיימת, באמצעות תוספות רכיבים והגדרות שיאפשרו לה לעבוד בצורה יעילה יותר ובטוחה יותר. במקרים מסויימים טיפול ברשת קיימת יכולה להיות מורכבת יותר מאשר התקנת רשת חדשה.

בהקמה של רשת תקשורת מעורבים גורמים רבים, התהליך צריך להיעשות בצורה מקצועית ובידי אנשים מומחים בתחום. בין כל אנשי המקצוע דרוש סנכרון תמידי במהלך שלבי העבודה על מנת שהכל יתבצע על הצד הטוב ביותר. בלייכר תקשורת מעמידים לרשות כל עסק את הפתרונות הנדרשים עבורו, בהתאמה אישית ובאיכות בלתי מתפשרת.

תפריט
לקבלת ייעוץ
close slider

    לייעוץ/הכוונה/הצעת מחיר צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם







    שלחו לנו הודעה ישירות בוואטסאפ
    whatsapp vagas