תשתיות תקשורת לעסקים וארגונים

תשתיות תקשורת מתקדמות הופכות כיום להיות יותר ויותר קריטיות עבור כל סוגי העסקים: עסקים קטנים ובינוניים, חברות וארגונים. בד בבד עם ההתפתחויות הטכנולוגיות השונות, נוצר גם הצורך לספק פתרונות יצירתיים לצרכים שונים:

  • העברת נתונים מהירה קווית או אלחוטית בתוך הרשת הארגונית 
  • העברת נתונים אל או מרשתות חיצוניות (אינטרנט, רשת מרוחקת בסניף אחר)
  • מערך אבטחה למניעת חדירה בלתי מורשית לנתונים, משרדים או חדרים מסוימים
  • פתרונות מולטימדיה לשיחות וועידה מרוחקות באיכות גבוהה
  • הפעלת גלאים למקרי חירום כגון שרפות, הצפות, דליפות גז וכו'

מהן תשתיות התקשורת הנפוצות כיום?

תקשורת קווית

תקשורת קווית כוללת בדרך כלל ארונות תקשורת ומגוון של חווטים להעברת הנתונים במהירות גבוהה. אבל בניית ארון תקשורת חכם לא מסתכמת בחוטים ושקעים, אלא כוללת גם רכיבים נוספים כגון מתגים, מגשרים, פנלים ועוד. בנוסף לכך יש לחבר את ארון התקשורת וכלל מערכת המחשוב למנגנון אל פסק למניעת איבוד נתונים חשובים במקרים של הפסקות חשמל או בעיות אחרות באספקתו.

תשתיות תקשורת לעסקים וארגוניםתקשורת אלחוטית

תקשורת אלחוטית מספקת לנו גישה קלה לנתונים החשובים לעבודה שלנו וכמובן לרשת האינטרנט ממכשירים כגון טלפונים ומחשבים ניידים או טאבלטים. אך רשתות התקשורת האלחוטיות הן גם אלו שבהן נמצאים סיכוני האבטחה הגדולים ביותר מכיוון שהפורץ כלל לא חייב להיות מחובר פיזית לתשתית על מנת לגנוב או "להאזין" לנתונים.

לפיכך, הקמת תקשורת אלחוטית יעילה בארגון דורשת הן את אבטחת הרשת האלחוטית בצורה מקיפה והן שמירה על העברת נתונים מהירה גם כאשר הרשת עמוסה. לרוב ניתן להשיג זאת באמצעות רכיבים המגדילים את טווח הרשת וכאלו המבוססים על תקנים חדשים ומתקדמים יותר.

מערכי אבטחה פיסיים וברמת התוכנה

מערכי אבטחה נחלקים בדרך כלל לאבטחה פיזית ואבטחה מפני חדירה לרשת הארגונית או שימוש בלתי מורשה בתשתיות התקשורת.

האבטחה הפיזית כוללת רכיבים המונעים כניסה של עובדים לאזורים עם גישה מוגבלת או מבקרים שזקוקים לליווי של אחד מהעובדים. אמצעים מתקדמים כדוגמת גלאי וילון או גלאי נפח מסוגלים למנוע גם ניסיונות לפריצה מבחוץ מחלונות, דלתות רגילות ופתחים אחרים.

האבטחה ברמת התוכנה כוללת בדרך כלל מניעה של חיבור אמצעים חיצונים כגון Disk on Key ואמצעים אחרים המתחברים למחשב ישירות. כמו כן כמובן ניסיונות חדירה לרשת הארגונית מבחוץ. בין יתר אמצעי ההגנה ניתן לציין חומת אש (Firewall) ותוכנות המזהות פעילות חשודה דרך אתרי אינטרנט הנראים תמימים, אך בפועל עשויים לשתול תוכנות מעקב במטרה לשלוף קבצים או לדרוש כופר (Ransomware).

פתרונות מולטימדיה

יש היום סוגים רבים של אמצעים ופלטפורמות להזרמת מדיה באיכות גבוהה המאפשרים לבצע שיחות וועידה מרוחקות. בניגוד לאמצעים ביתיים כגון זום ושימוש במצלמות רשת פשוטות יחסית, כאן מדובר על מערכים מתקדמים של מצלמות, מיקרופונים ופתרונות תוכנה המסוגלים לטפל בנפח רב של מידע ואפילו לסנן רעשי רקע ולהתמקד בדוברים גם בסביבות רועשות.

מניעת נזק פיזי לתשתיות

מלבד איומי סייבר כאלו ואחרים וכמובן פריצות, יש גם למנוע נזק פיזי לתשתיות כגון שרפות והצפות. בראש ובראשונה יש לוודא כי הציוד היקר וכמובן המבנה מבוטחים, אך בסופו של דבר הפיצוי הכספי לא מונע איבוד של נתונים ובטח שבטח פגיעה בחיי אדם חס וחלילה.

חוץ מגלאי העשן המוכרים לנו, כיום יש עוד מספר אמצעים טכנולוגיים כגון גלאי הצפות המתחברים לצנרת. ישנם גם גלאי גז המסוגלים לזהות דליפות של גזים בלתי נראים וללא ריח.

אודות בלייכר

"בלייכר פתרונות תקשורת, ביטחון ובקרה" הוקמה ב-2009 מספקת שירותי תקשורת אבטחה ובקרה לגופים הגדולים במשק כגון קבוצת קניוני G, עיריית תל אביב, קבוצת סונול ועוד. אנו מתמחים בהתאמת מערכת התקשורת לצרכי הלקוח תוך כדי התחשבות בתקציב העומד לרשותו והמטרות אותן הוא רוצה להשיג.

אנו מאמינים באספקת הפתרונות המתקדמים והיצירתיים ביותר ומתן אחריות ותמיכה מקיפה דרך כל הערוצים האפשריים: דרך הטלפון, תמיכה דרך שליטה מרחוק וכמובן שליחה של טכנאי ואנשי IT המקצועיים שלנו במידת הצורך.

תוכלו לקבוע איתנו פגישת ייעוץ דרך הטלפון, האתר או ב-Whatsapp ונשמח לספק גם לכם את פתרון התקשורת האולטימטיבי הבנוי למידתכם.

תפריט
לקבלת ייעוץ
close slider

    לייעוץ/הכוונה/הצעת מחיר צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם







    שלחו לנו הודעה ישירות בוואטסאפ
    whatsapp vagas